(…)”Pracodawca co do zasady nie może wymagać od pracowników, aby w czasie urlopu odbierali od niego telefony. Jeżeli jednak się z nimi kontaktuje, pracownik może się nawet domagać dodatkowego wynagrodzenia i udzielenia mu urlopu wypoczynkowego w innym dniu.
Zgodnie z przepisami prawa pracy pracodawca nie może nakładać na pracownika obowiązku, aby na urlop zabierał ze sobą telefon komórkowy (prywatny lub służbowy). Takiego przypadku nie można zakwalifikować jako dyżuru telefonicznego (w czasie takiego dyżuru pracownik musi czuwać pod telefonem i jest zobowiązany do pozostawania w gotowości do pracy), ponieważ w trakcie urlopu wypoczynkowego nie można wymagać od pracownika, by ten pozostawał w gotowości do pracy.
Zgodnie z obowiązującym prawem pracodawca nie może również wyciągać żadnych konsekwencji wobec pracowników, którzy podczas swojego wypoczynku nie odbierają od niego telefonów. Pozbawienie ich na przykład premii z takiego powodu jest więc działaniem sprzecznym z prawem. (…)”
źródło: serwisy.gazetaprawna.pl
Czytaj więcej: http://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/798343,telefon-od-pracodawcy-w-czasie-urlopu-odbierac.html